Образовање и учење као камен темељац сваке успешне организације која препознаје значај развоја компетенција својих запослених и улаже своје напоре у том смеру. Које су то баријере у образовним активностима са којима се одрасли суочавају и на који начин се исте могу превазићи?
У оквирима савременог система државне управе у Републици Србији стручно усавршавање представља право и дужност државног службеника. Оно се остварује кроз стицање знања, вештина и ставова, односно компетенција потребних за извршавање послова радног места, похађањем програма стручног усавршавања.
Сумњате ли у себе и своја постигнућа? Да ли сте успех заслужили или вас је послужила срећа? Ако често себи намећете велики притисак да не смете да подбаците или умањујете свој успех, можда патите од "синдрома варалице".
Која су данас очекивања од нас? Ако смо завршили факултет, школовали се годинама, а затим и запослили и имамо већ много радног искуства у одређеној области, да ли има негде краја усавршавању и да ли ћемо данас моћи (и хтети) да кажемо да смо стручњаци за одређену област? Или ће можда ипак то усавршавање заправо трајати читавог нашег живота?
Будући да свака организација тежи да постави експерте на одговорне и лидерске позиције, дешава се да особе које су до недавно биле одличне у својој области, треба да се снађу и у улози некога ко управља тимом, координише рад и обавља све остало што је саставни део одговорности некога ко се налази на руководећој позицији.