Добра организација, пут до успеха!
Управљање каријером

Добра организација, пут до успеха!

пре 1 недељу

Аутор текста: Александра Станковић, дипл. психолог

Сви смо се барем једном нашли у ситуацији да не можемо да се организујемо или да погрешно проценимо време. Како избећи ове потешкоће и постати успешнији у послу? У наставку текста сазнајте како организационе вештине могу побољшати ваш рад и помоћи вам да лакше испуните своје обавезе и постигнете циљеве.


Без обзира о каквом послу или задатку је реч, били они приватне или пословне природе, велики или мали, са или без временског ограничења — пре извршења истих, морамо се организовати

Организационе вештине су битан део успешности у било ком послу. Дакле, реч је о вештинама, не о способностима које стичемо током живота. Развијене организационе вештине показују да умемо квалитетно да управљамо различитим ресурсима као што су време, циљеви, технологија, састанци, информације и тако даље.  

Особе које имају развијене организационе вештине су успешније у планирању и извршавању задатака на време, односно у задатом временском оквиру. Такве особе су савесне, околина их опажа као поуздане у раду, те се на њих могу ослонити. Сарадници са развијеним компетенцијама за организован рад могу да испоручују једноставне, али и комплексне задатке, умеју да правилно одређују приоритете и управљају собом, чак и у емотивно тешким тренуцима.  

С друге стране, особе које имају потешкоће у организацији обично пробијају временске рокове, не умеју да одвоје битно од небитног, док се мањак организације може одразити и на квалитет испорученог задатка. Такве особе могу имати потешкоће у уклапању у тим, захтевају стални надзор и контролу од стране руководиоца, што може утицати на осећај компетентности и вере у себе.  

Како се понашају особе које су добро организоване?  

Прво и основно, организоване особе имају план! План се састоји од тога када ће се почети, одакле и када мора бити активност завршена. Друго, организоване особе су смирене, фокусиране, са јасним циљем и корацима који их воде ка резултату. 

План је нужно везан за добро управљање временом. То се односи на активности које ћемо урадити у једном дану или у одређеној радној недељи. Мoже се планирати и кроз мање кораке — шта ћемо урадити у наредних сат или два, одговорање на неки мејл или заказивање неког састанка. Јако је важно да кад управљамо сопственим временом, истовремено можемо управљати и туђим. Водите рачуна да ће завршетак великог пројекта, који зависи од ваше активности, позитивно утицати на колеге чији рад почиње након што се ваш заврши, ако сте тачни и поштујете рокове. У радном окружењу ви сте увек део неког већег ланца пословања и, с тим у вези, важна карика. 

Уколико постоји пуно посла, много важних активности, а мањак времена, тада је важно остати смирен, исконтролисати емоције и задржати фокус. Узнемиреност, дизање панике, преношење нервозе на сараднике утиче негативно на ефикасност, а, такође, може нарушити међуљудске односе. 

Важно је бити уредан — успешна организација се базира на одржавању чистог стола и постављању свега на своје место. Међутим, неке индивидуалне разлике ту долазе на видело. Сигурно имамо у свом окружењу колеге који верују у свој „креативни неред“ и апсолутно су сигурни да су тада најпродуктивнији, док су поједини врло педантни са ниском толеранцијом на неуредност. Свакако, важно је да се ви у свом простору сналазите добро, осећате оранизовано, спремно за рад и лако проналазите ствари. 

Ком типу ви припадате? 

Коришћењем телефона и компјутера, постизање резултата и уштеда времена је знатно олакшано. Интернет нам пружа брз приступ информацијама, а уз помоћ различитих апликација и софтвера можемо брзо превести текст, израчунати статистичке формуле, читати стручне текстове и приступити другим корисним ресурсима, што олакшава прикупљање и обраду података. 

Ретко када организујемо нешто, све увек иде савршено и без проблема. Шта радимо када нам нешто поремети планове? Тада долази до изражаја наша отпорност, емотивна зрелост и усмереност на резултат. Ако смо емотивно стабилни, брже ћемо се сабрати, освестити своје емоције и почети да тражимо решење. Важно је вратити се на почетак, а то је — шта нам је циљ.  

Добро је имати и план Б, односно шта радити ако се не деси нека активност коју смо првобитно испланирали. То што имамо резервну варијанту може нас сачувати у емотивно тешким ситуацијама, омогућити да останемо смирени, фокусирани и продуктивни. Јасан циљ и резервни план нам помажу да останемо самоуверени, да не пољуљамо слику о себи и да другима ставимо до знања да смо сарадници вредни поштовања.  

Важан део организационих вештина смо ми сами. Брига о себи и о свом здрављу су приоритети. Ништа нећемо постићи ако смо уморни или болесни, па и да имамо савршен план. Морамо познавати себе, своје границе и могућности, ослушкивати своје тело које нам нешто говори. Сетите се колико пута сте „преко себе“ радили, колико пута болесни завршавали неки мејл. Да ли смо сами себи на првом, другом или петом месту? 

Узмите моменат сад и овде, застаните, процените и оцените себе на организационим вештинама на скали од 1 до 10. На ком сте броју? Шта тај број за вас говори? Јесте ли задовољни како се организујете у послу и животу? Како вас околина види, шта вам колеге говоре у послу? Шта бисте променили и унапредили у том аспекту живота?  

Отворена врата СУК-а

Пријави се на мејлинг листу.


Слањем Ваше мејл адресе сагласни сте да се иста користи само ради обавештавања о детаљима одржавања овог догађаја.

Једнакост

Служба за управљање кадровима чува Ваше право на различитост и једнаке могућности запошљавања у органима државне управе.

Сазнај више!

Прикључи се и ти

Буди у току!

Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.

више од

290000

решених квизова у нашем Кутку знања.

више од

1000

оглашених конкурса у последњих годину дана за потребе државних органа широм земље.

више од

4000

тестираних кандидата у последњих годину дана за потребе конкурса широм земље.

Хвала што посећујете

Кутак за кандидате

Служба за управљање кадровима