Од А1 до Ц2: пут ка усвајању језика
Стручно усавршавање Селекција Образовање Каријера Управљање каријером Учење Посебне функционалне компетенције

Од А1 до Ц2: пут ка усвајању језика

пре 1 месец

Аутор текста: Наталија Андрић, дипл. професор језика и књижевности

Познавање страних језика постала је неопходност у савременом добу, али постоји разлика у односу на нивое способности његовог изговора и коришћења. Да се не бисте превише замарали размишљањем ком нивоу припадате, нудимо вам текст који ће вам разрешити сваку мистерију.


Заједнички европски референтни оквир за живе језике (Common European Framework of Reference for Languages – CEFR), први пут објављен 2001. године, саставио је Савет Европе (Council of Europe), у сарадњи са релевантним језичким институцијама. Значај овог оквира огледа се првенствено у његовој универзалности, будући да је скројен тако да се може користити за различите језике, те је и преведен на 39 језика. Пре настанка CEFR, године 1975. формулисане су смернице за енглески језик (Treshold level), а наредне године и за француски језик (Un Niveau Seuil) – све ово помогло је креирање Заједничког европског референтног оквира за живе језике. 

CEFR подразумева постојање три основна нивоа знања страног језика: А (почетни – Beginner; представља основну употребу језика), B (средњи – Independent; самостална употреба језика) и C (напредни – Proficient; напредна употреба језика). У оквиру тога постоји шест поднивоа – по два за сваки ниво – и то: А1, А2, B1, B2, C1, C2. Нивои се дефинишу помоћу такозваних can-do descriptors, који прописују шта особа може, односно уме и зна, да уради на нивоима од А1 до C2. Основне области које су узете у обзир и које се тестирају јесу: разумевање (подразумева слушање и читање текста), говор (подразумева усмену интеракцију и усмено изражавање) и писање. У наставку текста можете прочитати више о овим нивоима и релевантним описима. 

A1 – Elementary: Особа на овом нивоу препознаје и разуме речи и изразе типичне за свакодневни говор, нарочито оне који су неопходни за споразумевање у држави у којој се тај језик говори. Уме да представи како себе, тако и породицу и пријатеље, и да каже нешто о себи. Такође, уме да напише кратку поруку, као и да постави основна питања, попут нечијег места становања. Како би све ово могла да испуни, потребно је да језик саговорника буде јасан, а брзина говора спора. Такође, особа на нивоу А1 може да напише текст за разгледницу и да испуни формулар личним подацима. Граматичке јединице које се обрађују су: нулти члан, неодређени чланови (a/an) и одређени члан (the); компаративи и суперлативи придева, разлика између придева и прилога, деривација, придеви који се завршавају на „-ed“ и „-ing“; бројиве и небројиве именице, употреба квантификатора; употреба израза „There is“ и „There are“; глаголи након који следи инфинитив или облик са „-ing“;  будућа глаголска времена (Future Simple, going to); прошла глаголска времена (Past Simple – правилни и неправилни глаголи, глагол to be); модални глаголи (can и can’t, must и mustn’t, need и needn’t, shall); предлози; заменице; садашња глаголска времена (Present Simple, Present Continuous, Present Perfect); постављање питања. 

A2 – Pre-intermediate: Иако особа на овом нивоу не може самостално да води конверзацију, може да поставља кратка питања у вези са темом која јој је блиска и да одговара на директна питања. Може да напише краћи текст у ком описује себе, породицу, пријатеље, посао, интересовања и слично, или једноставне белешке. Уме да опише одређене аспекте своје прошлости, непосредно окружење, животне услове, образовање, претходно или тренутно радно место. Граматичке јединице које се обрађују на нивоу A2 су: придеви и прилози (компаративи, суперлативи, неправилни придеви, прилошке фразе); чланови и квантификатори; нулти и први кондиционал; будућа глаголска времена; герунд и инфинитив; модални глаголи; прошла глаголска времена (Past Simple, Past Continuous, неправилни глаголи); предлози; садашња глаголска времена; заменице, постављање питања. 

B1 – Intermediate: Када слуша нечије јасно излагање, особа разуме суштину тих тема, уколико су јој блиске. На овом нивоу, уме да напише концизан и кохерентан текст на познату тему. Такође, може да разуме текстове у којима су доминантне свакодневне речи и изрази, уз вокабулар који се тиче професије којом се бави. Када је реч о говору, може да неприпремљена учествује у конверзацији у земљи у којој се говори тај страни језик. Може да преприча радњу неке књиге или филма, догађаје, као и да изложи једноставна објашњења и разлоге. Граматичке јединице које се обрађују на нивоу B1 су: придеви и прилози; нулти, први, други и трећи кондиционал; будућа глаголска времена; герунд и инфинитив; модални глаголи; различите употребе used to; прошла глаголска времена, неправилни глаголи; управни говор; предлози; садашња глаголска времена; заменице; постављање питања. 

B2 – Upper Intermediate: Особа на нивоу B2 разуме суштину сложенијих текстова било о конкретним, било о апстрактним темама, укључујући и стручне теме из сопствене професије. Може да разуме већину филмова и телевизијских програма уколико су на стандардном језику. Поред тога, може да чита и разуме савремену књижевну прозу, чланке и извештаје. На овом нивоу, оспособљена је да довољно спонтано и течно комуницира на страном језику, као и да буде активан учесник у дискусијама о познатим темама. Може да напише јасан и детаљан текст на различите теме које су јој интересантне. Граматичке јединице које се обрађују на нивоу B2 су: придеви и прилози; нулти, први, други, трећи и mixed кондиционал; будућа глаголска времена; герунд и инфинитив; модални глаголи; прошла глаголска времена; предлози; садашња глаголска времена; заменице; постављање питања. 

C1 – Advanced: Као и на нивоу B2, особа која је стигла до нивоа познавања страног језика C1 може да говори течно и спонтано, а да се не примети уколико има потешкоће при тражењу одговарајућих речи и израза. Може се прикључити разговору на различите теме и допринети дискусији. Када је реч о писању, уме да изрази свој став кроз добро организован и јасан текст, а уме и да одабере стил који је у складу са циљном публиком или врстом текста. Граматичке јединице које се обрађују на нивоу C1 су: придеви и прилози; модални глаголи у прошлом времену; кондиционали, mixed кондиционали у прошлом, садашњем и будућем глаголском времену. 

C2 – Proficiency: Особа нема потешкоћа у разумевању било које варијанте говорног језика, самоуверено учествује у конверзацији, а ни брзина говора више не представља проблем. Разуме и временом усваја идиоматске и колоквијалне изразе, а уме и да препозна и пренесе финије нијансе значења. Уме да сумира и преприча оно што је чула или прочитала, без обзира на извор тих информација.  

Уколико желите да проверите свој ниво познавања енглеског језика, то можете учинити помоћу тестова на нашем сајту. 

Отворена врата СУК-а

Пријави се на мејлинг листу.


Слањем Ваше мејл адресе сагласни сте да се иста користи само ради обавештавања о детаљима одржавања овог догађаја.

Једнакост

Служба за управљање кадровима чува Ваше право на различитост и једнаке могућности запошљавања у органима државне управе.

Сазнај више!

Прикључи се и ти

Буди у току!

Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.

више од

260000

решених квизова у нашем Кутку знања.

више од

1000

оглашених конкурса у последњих годину дана за потребе државних органа широм земље.

више од

4000

тестираних кандидата у последњих годину дана за потребе конкурса широм земље.

Хвала што посећујете

Кутак за кандидате

Служба за управљање кадровима