Од куће до канцеларије: Зашто хибридни рад постаје нова норма?
Каријера Управљање каријером

Од куће до канцеларије: Зашто хибридни рад постаје нова норма?

пре 1 месец

Аутор текста: Јована Стојадиновић, дипл. психолог

Рад од куће има своје предности, али и мане. Откријте како комбинација флексибилности рада од куће и предности традиционалног канцеларијског окружења може унапредити продуктивност и задовољство запослених, нудећи пут ка бољем балансу између професионалног и приватног живота.


У последњих неколико година, рад од куће постао је нови стандард за многе организације широм света, укључујући и органе државне управе у Србији. Међутим, сада, када смо већ увелико у 2024. години, многи се питају – да ли је ера рада од куће већ прошла? У овом тексту осврнућемо се на резултате истраживања, оно што нам каже пракса, као и предности и изазове рада од куће. Размотрићемо и зашто би хибридни модел рада могао бити златна средина којој треба тежити. 

На шта указују резултати истраживања?  

Резултати недавних студија показали су да рад од куће има своје предности, попут флексибилности у организацији времена, смањења трошкова превоза и бољег баланса између пословног и приватног живота. Међутим, иста истраживања, такође, указују на одређене недостатке, као што су осећај изолације код запослених, тешкоће у одржавању организационе културе и изазови у комуникацији. 

Шта каже пракса? 

Пракса у органима државне управе у Србији показала је сличне резултате. Иако је рад од куће омогућио континуитет рада током периода пандемије, многе институције су се суочиле с изазовом очувања тимског духа и ефикасности у раду. Запослени су се жалили на проблем раздвајања пословног и приватног живота, што је довело до пада продуктивности и задовољства послом. 

Добре стране рада од куће:

  • Флексибилност радног времена 
  • Смањење времена и трошкова путовања 
  • Бољи баланс између пословног и приватног живота 

Лоше стране рада од куће: 

  • Осећај изолације и усамљености 
  • Тешкоће у одржавању организационе културе 
  • Изазови у комуникацији и тимском раду 

У светлу ових сазнања, све већи број организација, укључујући и поједине у државном сектору, окреће се хибридном моделу рада. Хибридни рад комбинује најбоље из оба света – флексибилност рада од куће с предностима интеракције и сарадње које пружа традиционално радно окружење. Овај модел омогућава запосленима да раде неколико дана у канцеларији ради очувања тимског духа и организационе културе, док остатак недеље могу радити од куће, уживајући у флексибилности и уштедама које доноси. 

Постаје јасно да ера рада од куће, какву смо познавали, можда јесте на заласку, али то не важи и за еру флексибилног рада. Хибридни модел рада се намеће као потенцијално најбоље решење које може да удовољи и потребама организација и жељама запослених. Овај прилагодљив радни аранжман не само да обећава одржавање продуктивности и задовољства на раду већ и нуди пут ка бољем балансу између професионалног и приватног живота, поручујући да је будућност рада инклузивна и прилагодљива променљивим околностима. 

Отворена врата СУК-а

Пријави се на мејлинг листу.


Слањем Ваше мејл адресе сагласни сте да се иста користи само ради обавештавања о детаљима одржавања овог догађаја.

Једнакост

Служба за управљање кадровима чува Ваше право на различитост и једнаке могућности запошљавања у органима државне управе.

Сазнај више!

Прикључи се и ти

Буди у току!

Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.

више од

230000

решених квизова у нашем Кутку знања.

више од

1000

оглашених конкурса у последњих годину дана за потребе државних органа широм земље.

више од

4000

тестираних кандидата у последњих годину дана за потребе конкурса широм земље.

Хвала што посећујете

Кутак за кандидате

Служба за управљање кадровима