Аутор текста: Светлана Томић, дипл. психолог
Жеља или потреба за флексибилношћу пословног окружења у сваком смислу, постаје „нова нормалност“.
Нове технологије, глобализација и демографске промене подржани искуством бивања током пандемије, драстично мењају свет рада какав познајемо, како из перспективе послодаваца тако и из перспективе запослених.
Уместо у канцеларији, рад од куће или са неке друге жељене локације, од обавезе или нужности током пандемије, прераста у популарну праксу у компанијама широм света јер су препознати њени бројни бенефити - и та нова реалност постаје све очитија, пожељнија и прихватљивија.
Показало се да не само да је неопходно да компаније нуде концепте флексибилног рада како би привукле квалитетне кандидате већ и они који траже посао трагају за организацијама које нуде могућност мобилног рада – а таквих је, на пример у Немачкој, чак две трећине. Очигледно је да, разумно имплементирана, нова флексибилност може бити на добробит обеју страна. Једна од бројних компанија која се придружила овом „новом свету рада“ јесте и компанија Arvato Financial Solutions у којој су донели одлуку да запослени могу 80% свог радног времена да раде изван просторија, на било ком месту које лично одаберу. У основи овакве одлуке налази се поверење! Запосленима је тако омогућено да преузму одговорност за организацију сопственог рада и остваривање резултата, уместо да неко други то чини за њих. Послодавци који су потпуно или делимично прешли на мобилни рад истичу изузетну ефикасност коју запослени постижу а тиме и подизање резултата рада и успешност читаве организације.
Са друге стране, компаније такође имају користи од оваквог приступа и то постаје видљиво већ код аплицирања за посао. Генерално, већина кандидата која се пријави на неком конкурсу живи у кругу од 20 до 25 километара од канцеларије. Уколико се понуди могућност мобилног рада, радијус се повећава до четири пута. На тај начин се повећава привлачност послодавца и истовремено и број кандидата међу којима је могуће направити најбољи избор. Имајући у виду све већу кризу у доласку до радне снаге, ово представља добар правац деловања. Поред тога, флексибилни модели рада могу бити пресудни и за задржавање кадрова јер њихово присуство, како показују разна истраживања, подиже ниво задовољства послом, мотивисаности и лојалности код запослених.
Мобилност представља само један искорак ка будућности оријентисаним и атрактивним моделима рада. Наредни кораци би подразумевали подизање агилности у пословању и промену управљачког приступа, у којем се лидерска одговорност више не везује за географске локације већ за пословне функције. Овакав приступ пружа више флексибилности и могућности за развој и послодавцима и запосленима.
Док знање, креативност, емпатија и холистичко размишљање постају главне одлике запослених у годинама које долазе, уз њих иде и нови стил руковођења – уместо хијерархијског јавља се снажна потреба за трансформационим и аутентичним лидерством. Од руководилаца се очекује да успешно балансирају између остваривања резултата и бриге за људе, да креирају културу поверења и саосећајности, да инспиришу запослене, да промовишу сарадњу и умрежавање, да заједно са својим људима испробавају нове приступе.
Комуникацијске вештине и вештине решавања проблема, аналитичке способности, вештине виртуелне сарадње, отвореност за промене и интересовање за технологију: ово постаје нови златни стандард у домену пословних компетенција. За оне који су опскрбљени овом основном опремом, будући свет рада, рекло би се, има неслућене могућности.
Генерално, ново доба у свету рада је почело! Можда нас то узнемирава, можда нас фасцинира – али је свакако ту! Што пре то схватимо, боље по нас! Организације и у приватном и у јавном сектору би требало да помогну у његовом обликовању и да од њега учине успешну причу за све актере.
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА
Радно место за нормативне и аналитичке послове из области осигурања
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА
Радно место за аналитичке и нормативне послове из области банкарског с...
МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА
Радно место за нормативне послове из области хартија од вредности и тр...
ГЕНЕРАЛНИ СЕКРЕТАРИЈАТ ВЛАДЕ
Радно место за послове привреде и финансија
Служба за управљање кадровима чува Ваше право на различитост и једнаке могућности запошљавања у органима државне управе.
Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.
више од
260000
решених квизова у нашем Кутку знања.
више од
1000
оглашених конкурса у последњих годину дана за потребе државних органа широм земље.
више од
4000
тестираних кандидата у последњих годину дана за потребе конкурса широм земље.