Добро дошли на нашу нову веб-презентацију! Ако тражите претходну верзију сајта, можете јој приступити путем линка.

Моћ захвалности у радној средини

Комуникација Управљање каријером Колегијалност

Захвалност је више од лепих речи – она може трансформисати радну атмосферу, али и вас саме! У наставку текста сазнајте и како!

Александра Станковић, дипл. психолог 13. септембар 2024.
Моћ захвалности у радној средини

Захвалност је много више од финог и лепог понашања. Бити захвалан значи признати нечији леп гест или валидирати нешто што нам се дешава у животу. Према неким студијама, захвалност има дуготрајне ефекте на центре у мозгу који су повезани са учењем и стицањем нових вештина, али и доношењем одлука.

Осећај захвалности подстиче позитивне емоције попут радости и саосећања. Захвални људи се осећају будније, живље, заинтересованије, осећају више ентузијазма и повезаности са другима. Захвалност, такође, ублажава стрес, смањује осећај зависти, љутњу, незадовољство, кајање и друга непријатна осећања која изазивају стресни догађаји.

У радној средини, код одређеног броја запослених, директно изражена захвалност од стране руководиоца може бити велика мотивација и подстицај. Зашто је тако? Пођимо од тога шта претходи чину захваљивања. То је неки гест, активност или поступак. Дакле, кад вам се неко искрено захвали на нечему заправо је приметио ваше залагање, труд, активност и посвећеност послу. То што сте препознати, на послу има јак утицај на мотивацију за рад и на веће будуће залагање у раду.

Као и поверење које постоји између сарадника, које се гради постепено, тако се и однос захвалности и поштовања мора градити међусобно, свакодневно, кроз позитивне тренутнке као и кроз изазовне и тешке периоде. Кроз успоне и падове сарадници могу да развију чврсте односе, упознају себе и друге, препознају квалитете у другоме и стекну животне пријатеље.

Захвалност можете вербално изразити, али и кроз деловање. Дакле, можете се осећати, али и понашати захвално. На руководиоцу је значајан задатак уколико жели да изгради културу поверења и чврстих и стабилних односа — треба да разуме и шири захвалност као вредност у радној средини. Захвалност се може исказати из различитих разлога — због тога што је запослени део колектива, као и на доприносу и свакој идеји коју даје тиму. Оно што је јако важно, запослене треба уважавати и ван радне средине, након радног времена, тако што ће колеге и руководиоци показати искрену заинтересованост за одређени сегмент приватног живота запосленог. Да ли је то рођендан, полазак детета у школу, неки здравствени проблем или слично — кроз једну поруку или позив демонстрираће се подршка и заинтересованост за стање друге особе.

Организација која негује вредности попут емпатије и захвалности може да развије јак осећај колегијалности која се види у томе да се замени колега који је на одмору, „ускочи” ако је неко тренутно болестан или оправдано одсутан, помогне колеги који је у датом моменту радно оптерећен.

Захвалност руководиоца и колега јача међусобно поверење, разумевање и колегијалност, што директно утиче на успешне пословне резултате. Међутим, ову вредност треба пренети на наредни ниво, а то је захвалност према самом себи. Узмимо тренутак за себе, овде и сада, покажимо искрену захвалност самом себи, тако што ћемо уважити себе, свој труд, залагање.

Будимо искрени према себи, похвалимо себе за добре резултате, будимо задовољни и испуњени за постигнуте циљеве. Осврнимо се на грешке и пропусте, без осуде и јаке критике, већ уз прихватање, спремни да научимо из грешака.

Ко истински развије осећај аутентичне захвалности и подршке према себи, моћи ће да је демонстрира у својој околини према другима.

Буди у току!

Прикључи се и ти

Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.

Viber

Instagram

Facebook

LinkedIn

TikTok

Youtube

Програм Вибер заједнице

Скенирајте QR код да бисте се придружили заједници

Понедељак

Како да унапредите своју каријеру

Уторак

Све о изборном поступку и понашајним компетенцијама

Среда

Конкурси за нова радна места

Четвртак

Дан за ваша питања (од 12 до 14 часова)

Петак

Припрема за проверу општих функционалних компетенција