Добро дошли на нашу нову веб-презентацију! Ако тражите претходну верзију сајта, можете јој приступити путем линка.
Каријера у државној управи
Каријера у државној управи гради се кроз ангажовање, усавршавање и постизање резултата. Сваком запосленом пружају се могућности за напредовање, стицање нових знања и преузимање иницијатива, што доприноси личном и професионалном развоју.
Вредновање радне успешности
У државној управи рад државних службеника није само формалност – он се активно прати и вреднује на годишњем нивоу. То значи да сваки ангажман има смисао и да резултати рада не пролазе непримећено.
Руководилац процењује остварене резултате, цени труд, посвећеност и одговорност својих службеника, а кроз систем вредновања пружа признање за постигнуте успехе . Осим што препознаје ангажовање, вредновање доноси и повратну информацију о томе у којим областима запослени могу да се унапреде. На тај начин, сваком службенику се отвара простор за развој, усавршавање и напредовање, док истовремено доприноси бољем функционисању државне управе и друштва у целини.
Више о вредновању радне успешности у државној управи прочитајте на
Уредба о вредновању радне успешности државних службеника
Напредовање
Напредовање у државној управи је јасно уређено и засновано на заслугама, а може ићи у два смера – хоризонтално и вертикално.
Члан 87. Закона о државним службеницима
Хоризонтално напредовање
Хоризонтално напредовање омогућава вам да напредујете у платним разредима без промене радног места. Ако вас руководилац током две узастопне године оцењује (вреднује) највишим оценама, ваша плата се аутоматски повећава за два платна разреда.
Вертикално напредовање
Вертикално напредовање подразумева унапређење у више звање. Ако у две узастопне године добијете највише оцене, можете бити унапређени на вишу позицију. Ако и треће године заредом добијете највишу оцену, можете напредовати и без испуњеног услова година радног стажа, под условом да је место упражњено.
Мобилност
Државна управа није статичан систем – она пружа могућности за промене, напредовање и професионални развој. Интерно тржиште рада омогућава запосленима да пронађу нове изазове, стекну нова искуства и искористе своје потенцијале на најбољи начин. Уместо да читав радни век проведу на једном месту, државни службеници могу да промене радно окружење, пређу на позиције које боље одговарају њиховим вештинама или се укључе у различите области државне управе.
Путем електронске евиденције, запослени могу лако да се пријаве за премештај или ново радно место, док органи брже и ефикасније попуњавају слободне позиције.
Преузмите Упутство за коришћење Интерног тржишта рада.
Национална академија за јавну управу (НАЈУ)
Државна управа пружа запосленима могућност сталног усавршавања кроз програме које организује Национална академија за јавну управу. Ове обуке омогућавају службеницима да унапреде своје знање и вештине, како у оквиру своје професије, тако и у ширем контексту личног и каријерног развоја.
На овај начин, свако има прилику да напредује, стекне нове компетенције и боље одговори на захтеве савременог пословања у државној управи.
Више о Националној академији за јавну управу пронађите на сајту: napa.gov.rs.
Центар за управљање каријером
Центар за управљање каријером државних службеника, под окриљем Службе за управљање кадровима, пружа низ услуга дизајниране да подрже државне службенике у њиховом професионалном развоју, доприносећи ефикаснијем и задовољнијем раду у државној управи.
Откријте како вас Центар може подржати:
Анализа индивидуалних потенцијала за развој подразумева процену компетенција и потенцијала запослених, што омогућава постављање развојних циљева и планирање даљег професионалног напретка.
360° фидбек процена је свеобухватан приступ који укључује прикупљање повратних информација од надређених, колега и подређених, чиме се добија комплетна слика о радној успешности и понашању запосленог.
Каријерно саветовање пружа подршку запосленима у доношењу сложених одлука и суочавању са изазовима на каријерном путу, било кроз индивидуални рад или рад у малим групама.
Израда плана индивидуалног развоја је процес креирања персонализованог плана који обухвата активности и ресурсе потребне за постизање постављених каријерних циљева.
Коучинг , било индивидуални или тимски, представља процес у којем се запослени подстичу на развој вештина и компетенција кроз стручну подршку и вођење.
Online тестирање вештина омогућава државним службеницима да самостално процене своје компетенције путем доступних тестова, без потребе за физичким присуством.
Након што се региструјете на апликацију и попуните потребне податке, ваши подаци ће бити прегледани од стране запослених у Центру за управљање каријером. По успешној верификацији ваших података, добићете обавештење путем имејла да можете да се пријавите на апликацију користећи своју имејл адресу и лозинку. Тада ће вам бити омогућен приступ тестовима, резултатима истих и другим ресурсима у апликацији.
istrazivanjepotencijala.suk.gov.rsОсим каријерног саветовања, процене потенцијала и развоја компетенција, посебан акценат је на групама подршке и оснаживања Оне су осмишљене да помогну запосленима у суочавању са стресом, балансирању пословног и приватног живота и превазилажењу професионалних изазова. У сигурном окружењу, уз вођење стручњака, учесници могу разменити искуства, добити емоционалну подршку и развијати вештине за лакше сналажење у радном окружењу.
Развој младих
Младима који желе да стекну практично искуство и започну каријеру у државној управи на располагању су различити програми који им омогућавају професионални развој.
Ови програми нису само корак ка запослењу – они представљају вредну прилику за учење, умрежавање и стицање искуства које може обликовати њихову будућу каријеру.
Каријерни почеци
Стручна пракса омогућава студентима да стекну практична знања и искуство у струци још током основних студија, при чему је њено трајање флексибилно и прилагођено академским обавезама студената.
Стручно оспособљавање се спроводи након дипломирања, у виду волонтирања које траје најмање месец дана, а најдуже годину дана.
Оба програма су без новчане накнаде, али представљају вредну инвестицију у професионални развој младих, јер им омогућавају да се упознају са функционисањем државне управе, стекну искуство у реалном радном окружењу и повежу се са искусним колегама.
Приправничке позиције
Младима без радног искуства се пружа прилика да започну каријеру и на приправничким радним местима. Као приправници, млади запослени имају могућност да уче уз менторску подршку, стекну практична знања и постепено се оспособе за самосталан рад у струци.
Приправници остварују право на зараду која износи 80% плате за радно место на којем би касније могли да раде самостално. Ово омогућава постепени улазак у свет рада, уз сигурну подршку и развој.
Пратите средом конкурсе на Конкурси за запошљавање и пронађите онај који је намењен управо приправницима!
Програм Вибер заједнице
Скенирајте QR код да бисте се придружили заједници
Понедељак
Како да унапредите своју каријеру
Уторак
Све о изборном поступку и понашајним компетенцијама
Среда
Конкурси за нова радна места
Четвртак
Дан за ваша питања (од 12 до 14 часова)
Петак
Припрема за проверу општих функционалних компетенција