Добро дошли на нашу нову веб-презентацију! Ако тражите претходну верзију сајта, можете јој приступити путем линка.

Динамика групе и тимско функционисање – наставак

Невербална комуникација Комуникација Каријера

У претходном тексту разматрали смо како уздржаност и пасивност утичу на тимску динамику. У наставку ћемо сазнати како успешни тимови функционишу и како можемо побољшати наше радне и приватне резултате, доприносећи позитивнијим исходима и већем задовољству.

др Наталија Радивојевић Бановић 23. август 2024.
Динамика групе и тимско функционисање – наставак

Прича из претходног текста говорила је о две групе млађих људи који су добили један од својих првих радних задатака. Тада смо анализирали функционисање групе која није свој први пословни задатак успела да обави у предвиђеном року. У овом тексту осврнућемо се на другу групу, групу која је била успешнија. По речима руководиоца, ова група, иако тек формирана, демонстрирала је вештине доброг тимског функционисања. У успешнијој групи била је присутна конструктивна иницијатива чланова тима, као и узајамна сарадња.

Чак је и члан тима који није поседовао довољно стручних знања проналазио начине да подржи колеге, фокусирајући се на заједнички циљ, јасно комуницирајући оно што зна и види, али и препознајући и комуницирајући лична ограничења, уз препуштање другима одређених сегмената посла, када је то потребно.

Колега који има извесних тешкоћа у социјалном функционисању није допустио да га то омете у намери да уложи додатан напор у комуникацију са осталима како би свим оним што зна и може допринео резултату тима. Спремно је преузимао одговорност и самостално обављао одређене делове посла како би посао био обављен правовремено. И он је сврху тима ставио на прво место, испред личних ограничења и тешкоћа.

Остали чланови тима су такође све време пред собом демонстрирали јасну усмереност ка циљу. Осим тога, они су својом стручношћу и знањима, али и одговарајућим стилом комуникације, добрим вештинама слушања и спремношћу да преузму одговорност и за израду појединих сегмената задатка, али и за своје грешке, допринели да тимско функционисање тече глатко и ефикасно.

И из првог и из другог примера видимо колико је битно вршити добру селекцију запослених и колико је важно обратити пажњу, не само на стручна знања и вештине, већ и на стилове понашања (понашајне компетенције).

Оно што се такође истиче као битно, осим добрих комуникационих вештина и спремности да се преузме одговорност, јесте и усмереност ка тимским циљевима. Без јасне мотивисаности чланова тима, јасног осећаја сврхе у пословима које обављају не можемо очекивати ни добре резултате. Мотивисаност чланова тима треба да буде нешто што негујемо и подстичемо. Исто тако, осећај сврхе јесте делом субјективни осећај запосленог, али и нешто што треба да буде свакодневно комуницирано при вођењу тима.

Оно што морамо знати је да одабир савршеног запосленог није све. И у једном и у другом тиму имали смо несавршене запослене. Па ипак, један од тимова је изузетно добро функционисао. Зашто? Одговор можемо потражити у уклопљености у тим и у заједничким вредностима свих чланова и њиховој усмерености ка циљу који сви препознају као вредан и значајан. Дакле, није се радило о сплету индивидуалних циљева, као што је то био случај са мање успешним тимом, већ о јединственом циљу за све.

На крају, лидерске вештине јесу нешто што се учи и нешто чиме се постепено, уз посвећеност и вежбу, овладава. Исто тако, наша стручна знања, вештине сарадње и емоционално сазревање и емоционална регулација саставни су део нашег целоживотног развоја. Оно што нас на том путу подржава је чињеница да нам се уложени труд увек исплати и неизоставно сваки пут враћа. Зато, кад год се пружи прилика – увек бирајте да растете!

Буди у току!

Прикључи се и ти

Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.

Viber

Instagram

Facebook

LinkedIn

TikTok

Youtube

Програм Вибер заједнице

Скенирајте QR код да бисте се придружили заједници

Понедељак

Како да унапредите своју каријеру

Уторак

Све о изборном поступку и понашајним компетенцијама

Среда

Конкурси за нова радна места

Четвртак

Дан за ваша питања (од 12 до 14 часова)

Петак

Припрема за проверу општих функционалних компетенција