Добро дошли на нашу нову веб-презентацију! Ако тражите претходну верзију сајта, можете јој приступити путем линка.

Значај менторског рада за развој запослених у организацији

Учење Пракса Менторство

Менторство, као један вид методе и праксе организационог учења, представља „учење из сенке“. Ова неконвенционална и конструктивна пракса помаже у преносу знања, вештина и искуства чиме се ствара богатија и одрживија радна средина.

Никола Мићић 03. април 2023.
Значај менторског рада за развој запослених у организацији

Колико пута смо на послу или ван њега били део интерактивног процеса који се одвија између појединаца различитих нивоа стручности и искуства, а све то са циљем професионалног развоја и напретка. Готово је немогуће сетити се и пребројати такве ситуације јер менторство, као један вид методе и праксе организационог учења, представља „учење из сенке“. Ова неконвенционална и конструктивна пракса помаже у преносу знања, вештина и искуства чиме се ствара богатија и одрживија радна средина.

Чињеница је да различите организације примењују другачије методе и технике менторског рада као што су коучинг, менторство у групи, виртуелно менторство, менторске мреже. Међутим, на који год начин се оно имплементирало суштина остаје иста, а то је да менторство представља поуздано искуство из прве руке. Искуство као такво може бити кључно за развој критичког мишљења, изградњу међуљудских односа, усвајање правих вредности, преузимање одговорности, стварање културне кохезије и интегритета и пренос принципа и вредности организације. Запослени на тај начин неће научити само да обављају свој посао на ефикасан и ефективан начин, већ и како да раде у оквирима организације, њене организационе културе као и друштва у целини.

„Кратак или дуги рок?“, једно је од најчешћих питања и дилема савременог пословања организације. Међутим, кад је реч о менторству, на овом пољу не треба имати дилему. Зашто? Разлог лежи у томе што менторски рад не треба посматрати само као дугорочни процес, већ као дугорочно улагање у развој запослених и организације као система. Оно може помоћи у стварању културе континуираног развоја и учења што за последицу има иновације и унапређења процеса. То можемо и илустровати изреком: „Дајте човеку рибу и нахранили сте га за један дан, научите га да лови и нахранили сте га за цео живот“.

Сложићемо се да говоримо о двосмераном процесу, јер бенефите остварују и сами ментори. Поред тога што им менторство омогућава да пренесу своје знање и искуство, они могу и развити вештине у комуникацији, лидерству, развоју тима, повећати како своје задовољство тако и својих колега и утицати на смањење флуктуације запослених нарочито у организацијама где су процеси дуги и сложени. Чар овог метода не лежи само у мотивацији ментора да пренесе ученику своја најдубља знања, већ и у способност ученика да кроз рад и дружење са ментором од њега преузме чак и она знања која ни сам ментор није свестан да поседује.

Буди у току!

Прикључи се и ти

Служба за управљање кадровима отворила је многе информативне канале за комуникацију са заинтересованом јавношћу.

Viber

Instagram

Facebook

LinkedIn

TikTok

Youtube

Програм Вибер заједнице

Скенирајте QR код да бисте се придружили заједници

Понедељак

Како да унапредите своју каријеру

Уторак

Све о изборном поступку и понашајним компетенцијама

Среда

Конкурси за нова радна места

Четвртак

Дан за ваша питања (од 12 до 14 часова)

Петак

Припрема за проверу општих функционалних компетенција